남의 자료를 올리는게 좀 그래서 제 홈피에서 만 보이게 올려 났습니다.

자료 공유는 금지 하고 있습니다.... 참고만 해보세요 ^^

해석을 조금 해났습니다. 오류가 있을수 있습니다...ㅡ3ㅡ


------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Birmingham Repertory Theatre Company 버밍험 레퍼토리 극장 제공

presents

THE SNOWMAN

The stage show based upon Raymond Briggs’ The Snowman

Music & Lyrics by Howard Blake( 공연은 Raymond Brigg 스노우맨에 기반을 두었습니다.  

, 작사 : Howard Blake)

 
 
OUTLINE TECHNICAL SPECIFICATIONS(장비명세 개요)

 

 

THE SHOW(공연)

The story of Raymond Briggs’ The Snowman is told through dance and music. ( 이야기는 Raymond Briggs 이야기로써 눈사람이 춤과 음악을 통해 이야기를 전달하는 내용입니다.)

Apart from Walking in the Air and a Christmas carol, there is no spoken word. (Walking in the Air(유명한곡 하나, ‘우리는 하늘을 걷고 있지 크리스마스 캐롤 이외에 어떠한 말이 쓰이지 않습니다.) Both of these songs and all the other music are recorded and played back through a sound system.( 종류의 곡들 모두 사운드 시스템에 의해 녹음되었고 작동됩니다.)  All other music is played by a live band located in a pit area.  (The Musical Director plays a baby grand piano supplied at the venue. Additionally there are two keyboard players; a percussionist and a flautist. There are 146 (foursixteen) dancers who cover all the roles between them, requiring many costume changes, together with 2 boys and 2 chaperones.(14명의 무용수들과 아역 2명과 보조2 사이에서 모든 것을 소화해야 하고, 많은 의상을 갈아 입어야 합니다.  Scene changes are also numerous, particularly in the first half. (장면변경 또한  수없이 많습니다) The human flying sequences, involving the Snowman and the Boy are, of course, an integral part of the story.(스노우맨과 소년의 공중씬은 이야기에서는 정말 없어서는 안될 중요한 장면입니다.)

 The performance duration is 1hr 40mins, including a 20 minute interval.( 공연 소요시간은 휴식시간 20분을 포함해서 1시간 40 입니다.)

 

노래뺴고나면 대사 없는 공연, 음악은 녹음해서 사용, 또는 한국에서 오케스트라 사용 가능. 무용수 14, 아이 2, 그리고 코리아 투어 동행하는 안전요원 2, 휴식시간 20 포함해서 전체 공연 시간 1시간 40

 

STAGE

·      The full version of the set consists of 5 6 Portals sitting on a white dance floor.(정식 셋트의 구성은 하얀색의 무대 위에 6개의 (또는 관문)으로 이루어져 있습니다.)

·       The portals decrease in size as they go upstage, the downstage portal measuring approximately 14m 16m wide by 7m 9.5m high. All five six portals are erected by attaching header pieces to venue flying bars.(그들이 업스테이지로 향하는 만큼 관문의 사이즈는 줄고, 다운스테이 관문의 규격은 16미터 넓이에 9.5미터 높이정도이다.)

·      During the performance, the most upstage Portal 5 has to fly as part of the action. (공연중 대부분은 업스테이지 문은 공중에 위치해 있어야 한다)

·      The performance space, taking into account sets, props, furniture and quick change rooms, requires a minimum of 20m 22m between the Stage Left and Stage Right walls, and a depth of no less than 14m16m. (공연공간, 주요세트, 소품들, 장비와 퀵체인지 룸들, 최소 22미터여야 하며, 무대의 왼쪽과 오른쪽 벽들 모두 16미터보다 모자람이 없어야 한다)  The proscenium arch opening should be a minimum of 13m wide and 6m 7m high in order to appreciate the full effect of the performance, particularly the flying sequences.(공연의 모든 효과와 공중장면을 위하여 무대 앞부분의 통로는 최소 13미터 넓이에 7미터 높이여야 한다)

·      A grid of 15m 16m height is also vital to realise the flying sequences. (16미터 높이의 그리드는 공중신의 실감을 더해준다)

·      A number of scenic elements and lighting bars are flown live during the performance therefore a counterweight flying system for these elements is essential.

 

·      The stage floor must be un-raked, even and without ridges or gaps. The entire performance space must be clear of all material not appertaining to The Snowman. (무대는 반드시 경사가 져서는 안되며 어떠한 굴곡 또는 갭도 없어야 한다)

(스노우맨을 위해 어떠한 물질(부속품등) 없이 무대는 깨끗해야 한다)

·      A quick-change room will be required in the wings, possibly two if the dressing rooms are some distance from the stage.(퀵체인지 룸은 양쪽으로 펼쳐져 있어야 하며, 의상실은 무대와 약간의 거리가 있어야 한다)

·      A reduced configuration of the set uses only five portals instead of six.

·       

·      읽어봐. ㅎㅎ

 

HUMAN FLYING(공중신)

Two tracks – Snowman and Boy – are rigged behind the first downstage portal and the system is operated by two trackers and two lifters positioned downstage left. (두개의 트랙 스노우맨과 소년은 The tracks, pulleys, cables and harnesses are equipment provided by specialised suppliers and brought with the company. Two Human Flying Operators tour with the

Company and each venue must supply a further two experienced operators to work alongside them. 

 

LIGHTING(조명)

The production has thus far used a Strand 520i (450 channels) lighting control and disks of the lighting plot exist.(제작팀은 스탠다드 520i(450 채널), 조명조정기와 조명의 디자인 구상도 디스크를 가지고 있어야 한다.)  The lighting is complicated and uses a mixture of intelligent and generic instruments with gobos (rotating and static) and colour in abundance.(조명은 복잡하고 종합적으로 조정을 요하며 차음판을 포함한 장비와 풍부한 색채를 가지고 있어야 한다)   Two Snowboys are used to spray members of the audience with snow at the end of the performance.(두명의 눈사람은 공연의 끝에 눈을 연출하기 위해 관객들에게 스프레이를 이용한다)  A Heavy Fogger or Glaciator have been used instead of dry ice.(드라이 아이스 대신에 거대한 분무기나 Glaciator 사용되어 왔다)

Either will suffice.(어느것 이든 충분할것이다, 문제없을 것이다)

  

Two balanced followspots with experienced operators are required.(followspots 균형은 경험있는 오퍼레이터라면 필수이다)

 

SOUND

A quality sound system is vital and must include CD and mini-disk playback facilities, a good mixer and foldback for the dancers.(사운드 시스템의 질은 CD 미니 디스크 재생시설들, 좋은 믹서와 댄서들을 위한 foldback으로 평가할수 있다)  Auditorium speakers are required around the seating areas, including the rear of auditorium, and at all levels. (관객석 스피커 모든 레벨은 관객 Suitability of any system to be confirmed with sound designer.

Piano tuning at regular intervals would be required during the run of the show.좌석을 포괄(감싸야)하여야 하며, 관객석의 후부도 포함하여 포괄하여야 한다)

 

SPECIAL EFFECTS

Dry ice and/or equivalents are used on several occasions. (드라이 아이스나 그에 상응하는 물질은 여러경우에 이용되어 왔다)  There is a 10 second strobe effect half way through the first half of the show.

Foam snow is distributed over the auditorium at the finale.(거품눈은 공연의 끝에 관객석을 덮는다(뿌려진다))

 

STAFFING

The touring company for The Snowman includes the following technical staff (13 in total) –(스노우맨공연의 투어공연 기술 스텝)

 

Production Manager매년 공연 때마다 참여하는 오리지날 맴버

Production Carpenter제작자

Company Stage Manager 사람이 대장.

Deputy Stage Manager 무대감독 대리인

2 x Assistant Stage Managers조감독 2

2 x Human Flying Operators공 중신 연출가 2

Wardrobe Supervisor의상감독

Wardrobe/Wigs Assistant의상 조감독(조수)

Sound Operator음향감독

Lighting Operator조명감독

Re-lighter조명가

Sound designer

Sound engineer음향엔지니어

Keyboard programmer 기술진 14, + 무용수, 배우 18 = 32 한국행.

 

Each venue needs to provide the following technical staff –

            (그에 따른 기술스테프가 제공되어야 )

For get-in/fit-up – 셋업

 

6 x Stage Crew (무대크 루 6)

2 x Flying Crew (공중 씬 연출 크루 2)

1 2 x Wardrobe (의상팀 2)

2 x Sound Technicians (음향팀 2)

4 x Lighting Technicians (조명 팀 4)

 

For each rehearsal/performance – 리허설, 공연 에 필요스텝

 

2 4 x Stage Crew (including 2 x Human Flying Operators) (무대인원 4(공중씬 연출팀 2 포함)

2 x Flying Crew (공중 씬 연출 크루 2)

2 x Human Flying Operators

1 2 x Wardrobe/Dressers/Maintenance (including Wigs) (의상팀 2)

2 x Follow Spot Operators(조명기 술 2)

1 x Board operator / cover (tbc) (보드 관리 1)

 

GET IN/GET OUT (셋업/철수)

The get in and fit up at each venue will require a minimum of 2 ½ clear days. (셋업에 이틀 반나절이 걸립니다.) The get out (estimated at a minimum of 6 hours) will require the same staff as for the get in (철수( 최소 6시간 소요) 셋업과 동일한 스텝으로 6시간 정도가 소요됩니다)

 

VENUE FACILITIES (설비)

Wardrobe (의상실)

We will need access to the maintenance wardrobe (ideally 2x washing machines, 2x tumble dryers, and 2 twin-tubs, iron and ironing board). Access to a local dry cleaners used to cleaning theatrical costumes is also necessary.(우리는 유지,보수할수 있는 의상실이 필요합니다. (필수적으로 2대의 세탁기, 2대의 탈수기와 손빨래가 가능한 2개의 , 다리미와 다리미 판이 필요합니다)). 사용가능한 드라이클리너기기 필요합니다.)

Dressing Rooms

There will probably be 89 female and 6 male dancers. Dressing rooms can be shared but there are many bulky costumes so the rooms should be large. (아마도 8개의 여성용 의상룸과 6개의 필요할 입니다. 드레스 룸은 분리가 가능해야 하며, 부피가 의상은 의상룸이 필요할것입니다. ) Easy access to sufficient showers is vital. ( A separate dressing room for the boy and chaperone would be needed.(소년과 샤프롱(보조자) 위해 별도로 마련해주어야 합니다)

 

TRANSPORT

The scenery, furniture, props and costumes fit in to 2 trailers, each internally 13.7m long x 3.1m high.(무대, 세트, 소품 과 의상은 2개의 트레일러에 싣고, 각각 내부면적이 13.7미터 길이에 3.1미터 높이여야 합니다.)  Access to the stage from the trailers will require a minimum 3m high x 2.5m wide clearance.(트레일러는 3미터 높이에 2.5미터 넓이면 충분히 무대에 접근할 있을것입니다.)

Lighting and sound equipment travel on a third trailer.  Each container weighs approximately 6.5 tonnes (3.5 tonnes for the container itself, and 3 tonnes for contents) (조명과 음향 장비는 세번째 트레일러에 싣습니다. 컨테이너의 무개는 6.5톤입니다.(컨테 이너 자체무게 3.5, 내부물품무게 3= 6.5)

 

 

 

(The set and props may travel on 2 standard 40 foot sea containers which would mean that costumes would travel differently).